עצירות בקרב כלבים - גורמים וטיפול בשיטות טבעיות

להיות בעלי כלבים זה אומר גם להיות מודעים לתנועות המעיים שלהם. אחרי הכל, אתם חייבים לשים לב כשמשהו לא עובד כמו שצריך. גם אם אתם לא עוקבים אחר הכלב שלכם בחצר, כדאי לשים לב למה שיוצא ממנו. אולי שמתם לב שהצואה שלו קשה וגבשושית מהרגיל. אולי הבחנתם במאמץ הגדול שהוא משקיע עד שהצואה יוצאת, או שאולי עבר יום או יומיים מאז שהייתם צריכים לנקות אחריו. תהיה הסיבה אשר תהיה, אתם די בטוחים שלכלב יש עצירות. ואתם יודעים שצריך לעשות משהו בנידון לפני שזה יגרום לו לחלות. כי עצירות זה אומר שרעלים לא יוצאים החוצה, מצטברים בגוף וגורמים למחלות.

רוב הוטרינרים הקונבנציונאלים ירשמו משלשלים פרמצבטיים וימליצו על אוכל יבש עתיר בסיבים. אבל, תרופות טבעיות הן הרבה יותר בטוחות ויעילות לא פחות. 

לפני שנסביר איך להקל על עצירות באופן טבעי, בואו נבדוק קודם מה גורם לה.

מה גורם לעצירות אצל כלבים? 

הסיבה השכיחה ביותר שכלבים סובלים מעצירות היא שהם אכלו משהו שהם לא צריכים לאכול. זה יכול לכלול אבנים, צעצועים או משהו שהם מצאו בתוך שיח במהלך הטיול שלהם. אם הם גדולים מספיק, פריטים אלה יכולים לגרום לחסימות מעיים שעלולות לסכן חיים אם לא מטפלים בהם. אבל יש עוד המון סיבות לעצירות אקוטית אצל כלבים. 

תזונה

יותר מדי או פחות מדי סיבים בתזונה של הכלב עלולים לגרום לעצירות. הכלב עשוי לסבול מעצירות גם אם יש לו יותר מדי סידן (בדרך כלל מעצמות) או שומן בתזונה. אם העצירות נובעת מעודף עצם בתזונה של הכלב, הצואה תיראה יבשה, גירית ופירורית. עצירות מכמות גדולה מידי של עצם שכיחה בקרב כלבים שעוברים לתזונה חיה. 

חוסר בפעילות גופנית

אם הכלב לא מוציא מספיק אנרגיה, הוא עלול להאט את מעבר הצואה דרך המעי הגס שלו. הדבר יכול לגרום למעי הגס לספוג יותר מדי מים מהצואה ולגרום לעצירות. 

שיער 

שיער סבוך סביב פי הטבעת יכול למנוע מהכלב להוציא צואה כמו שצריך, מה שעלול להוביל לעצירות. הכלב יכול לקבל עצירות גם כתוצאה מטיפוח יתר, מה שעלול לגרום ליותר מדי שיער בצואה שלו. 

התייבשות

אם הכלב לא שותה מספיק מים, המעיים שלו לא יכולים לספק לצואה את כמות המים הנדרשת לפני שהיא נכנסת למעי הגס. זה יכול להוביל לצואה קשה ויבשה ועצירות. כדי לבטל או לאשש חשש להתייבשות, צבטו קלות את הצוואר של הכלב, העור אמור לחזור למקומו תוך שניה. אם לא, סביר להניח שהכלב מיובש.

גיל

ככל שהכלבים מזדקנים, המערכות שלהם מתחילות להאט. עצירות בקרב כלבים מבוגרים היא די נפוצה.

לחץ

המוח ומערכת העיכול של הכלב מתקשרים זה עם זו ללא הרף, וזה אומר שמתח וחרדה יכולים להשפיע על מערכת העיכול. בעיות העיכול השכיחות ביותר הקשורות ללחץ הן שלשולים, כאבי בטן ועצירות.

דלקת

אם יש דלקת במעיים או בפי הטבעת של הכלב, היא עלולה לגרום לעצירות ובעיות עיכול רבות אחרות. דלקת יכולה גם להוביל למחלות מעי דלקתיות.

תרופות

אם העצירות החלה בערך באותו הזמן שהכלב התחיל עם תרופה חדשה, זו יכולה להיות הסיבה. תרופות משתנות (מהמילה שתן), אנטי היסטמין, ותרופות לטיפול בסרטן הן האחראיות לתופעת לוואי זו. 

מחלה

מחלות מסוימות עלולות לגרום לעצירות. כלבים עם תת פעילות של בלוטת התריס, בלוטת ערמונית מוגדלת או בעיות באיברים אחרים בגוף יכולים לחוות עצירות. בנוסף, גידולים במערכת העיכול ובאיברים האחראים לסילוק פסולת מהגוף יכולים גם הם לגרום לחסימות ועצירות.

פציעה

אם הכלב סובל מפגיעה בעמוד השדרה, בירך או באגן, הפגיעה יכולה לגרום לצואה להיות כואבת יותר, ובסופו של דבר להוביל לעצירות אם הכלב לא עושה קקי לעתים קרובות מספיק. 

בלוטות אנאליות חסומות

לכלב יש שק קטן מכל צד של פי הטבעת שלו, המכונים בדרך כלל בלוטות אנאליות. שקים אלה משחררים כמות קטנה של נוזלים כאשר הכלב עושה קקי. ריחו של נוזל זה מסייע לכלבים לסמן את הטריטוריה שלהם ולזהות זה את זה. אבל, לפעמים הבלוטות האנאליות האלו נחסמות ויכולות להקשות על הכלב לחרבן, מה שמוביל לעצירות.

קשורים: פתרונות לבעיות בבלוטות אנאליות 

סימפטומים של עצירות אצל כלבים

בדרך כלל כלבים עושים קקי פעם או פעמיים ביום. אבל כאשר הכלב שלכם סובל מעצירות, תנועות המעיים שלו תהייינה הרבה פחות תכופות. אם הכלב לא עשה קקי יותר מ 24 שעות, סביר להניח שהוא סובל מהבעיה. סימנים אחרים של עצירות כוללים: 

  • מאמץ לעשות קקי (עם או בלי לייצר צואה)
  • בכי תוך כדי מתן צואה
  • לוקח הרבה זמן עד שהצואה יוצאת
  • צואה קשה שלא משאירה שאריות בעת האיסוף

 אם הכלב מראה את אחד מהסימפטומים הנ"ל, יש הרבה טיפולים טבעיים שאתם יכולים לנסות על מנת להתגבר על העצירות. בהמשך אשתף כמה מאלה.

מתי להתקשר לוטרינר?

כאשר מטפלים בעצירות בשלב מוקדם, תוכלו לנהל אותה מהבית בעזרת תרופות טבעיות. אבל אם לא, ייתכן שתזדקקו לעזרה של איש מקצוע. אם עברו יותר משלושה ימים מאז תנועת המעיים האחרונה של הכלב, או שאתם רואים אחד מהתסמינים החמורים יותר המצויינים למטה, התקשרו לוטרינר. 

  • הקאה
  • אובדן תיאבון
  • תשישות
  • בטן נפוחה
  • חלק מהכלבים יסבלו מכאב בטן

הבעיה עם טיפולים קונבנציונאליים בעצירות

כאשר כלבים סובלים מעצירות, וטרינרים משתמשים לעתים קרובות במשלשלים, בדיאטות עשירות בסיבים ובחוקנים. אבל כל אלה עלולים להזיק לכלב שלכם.

משלשלים לכלבים 

המשלשל הנפוץ ביותר לעצירות בקרב כלבים הוא לקטולוז. לקטולוז היא מולקולת סוכר סינתטי שמגיעה למעי הגס, עוברת פירוק באמצעות חיידקי המעי הגס וגורמת להפרשת מים מהמעיים. הבעיה היא שמשלשלים אינם פותרים את הבעיה הבסיסית ... הם רק מקלים על הסימפטומים, והגוף יכול לפתח תלות במשלשלים אם משתמשים בהם לעתים קרובות מדי. בשימוש תדיר של משלשלים, שרירי המעי מאבדים תגובה עצבית ואינם מסוגלים לדחוף את הצואה בכוחות עצמם. בנוסף, משלשלים יכולים לגרום לתופעות לוואי כולל כאבי בטן, שלשולים והתייבשות. יש כל כך הרבה דרכים טבעיות להניע את המעיים, שאין צורך להשתמש במשלשלים פרמצבטיים לכלבים. אם בכל זאת החלטתם להשתמש בהם, עשו זאת תמיד בליווי איש מקצוע. אף פעם אל תיתנו לכלב משלשלים המיועדים לבני אדם מכיוון שהם עלולים להיות מסוכנים עוד יותר לכלבים.

כמות רבה של סיבים בתזונה

וטרינרים קונבנציונאלים עשויים להמליץ על הוספת סיבים לתזונה של הכלב כדרך מצוינת להקל על עצירות. אך לא כאשר הסיבים האלה מגיעים מאוכל יבש! אוכל יבש אינו בחירה טובה לכלבים. הוא מלא בפחמימות שהכלב לא צריך. למעשה, פחמימות מאכילות את החיידקים והשמרים המזיקים במעי הכלב. דבר זה עלול להוביל לבעיות בריאות כולל בעיות עיכול ולמרבה האירוניה גם לעצירות! החום הגבוה שנדרש ליצור אוכל יבש הורג הרבה חומרים מזינים שעוזרים לגוף הכלב לתפקד כראוי. החומרים המזינים שהולכים לאיבוד מוחלפים בויטמינים ומינרלים סינתטיים, שעלולים לגרום לכלב לחלות. אוכל יבש הוא דל לחות (התורם לעצירות) ויכול להכיל עובש, חומרים מסרטנים ורעלים אחרים! אם הכלב שלכם סובל מעצירות, אתם בהחלט צריכים לשקול מעבר לתזונה עשירה בסיבים הקיימים במזון חי וטרי עליו אדבר בפירוט יותר מאוחר.

חוקנים

הוטרינר עשוי גם להמליץ על חוקן. חוקן הוא טיפול נוזלי המסייע להמריץ את פינוי הצואה. חוקנים צריכים להיות מוצא אחרון. למרות שאתם יכולים לקבל חוקנים לשימוש בבית, עדיף שהוטרינר יעשה זאת על מנת למנוע פגיעה או רעילות.

אז כעת אתם יודעים מה הטיפולים המקובלים לעצירות אצל כלבים. ואתם יודעים למה הם לא הבחירה הטובה ביותר. אז בואו נדבר כעת על האפשרויות הטבעיות שאתם יכולים לנסות.

כיצד לפתור את בעיית העצירות באופן טבעי

עצירות כתוצאה מטראומה רגשית, תרופות, נסיעות, שהיה בפנסיון, ואפילו מחלה היא סוג של עצירות אקוטית שאפשר לפתור בקלות. הדבר הראשון שעליכם לעשות אם הכלב סובל מעצירות הוא לשקול מה הוא אכל בשעות האחרונות. האם הוספתם משהו חדש לתזונה שלו? האם אכל דבר אסור? אם לא עולה בדעתכם משהו ברור, הדבר הבא שעליכם לעשות הוא לבדוק אם ישנן בעיות נראות לעין. בעיות אלו כוללות שיער סבוך מסביב לפי הטבעת, גושים או חפצים זרים בפתח פי הטבעת. כמו כן, תרצו לבדוק אם הכלב מיובש באמצעות מבחן הצביטה שהזכרתי קודם. לבסוף, נסו לקחת את הכלב לטיול או לשחק משחק "תפוס". פעילות גופנית יכולה לעזור להניע את מערכת העיכול של הכלב.

אם אף אחת מהשיטות הנ"ל אינה עובדת, נסו את התרופות הטבעיות האלו. מומלץ לנסות אותם לפי הסדר ולאחר מכן להמתין שעה -שעתיים לפני שאתם עוברים לשלב הבא. בצורה כזו לא תעמיסו על מערכת העיכול של הכלב יותר ממה שצריך.

תזונה עשירה בסיבים

ישנם שני סוגים של סיבים: מסיסים ובלתי מסיסים. סיבים מסיסים מתמוססים במים סופחים נוזלים במערכת העיכול ויוצרים מעין ג'ל שיכול לסייע בשיפור העיכול. אבל כאשר הכלב כבר סובל מעצירות, הוא צריך סיבים בלתי מסיסים. סיבים בלתי מסיסים הם מה שרוב האנשים מחשיבים כחומר משלשל. הם שואבים מים לצואה של כלבכם, והמים מרככים את הצואה. פירות וירקות כמו דלעת, שעועית ירוקה, קישואים וגזר הם מקורות טובים לסיבים בלתי מסיסים. יש להם גם תכולת מים גבוהה שיכולה למנוע מצב התיבשות. כשהכלבה שלי סובלת מעצירות, אני מוסיפה למזון דלעת. יש להוסיף 1-2 כפיות דלעת ליום יחד עם חצי כפית עד כף מלאה של שמן קוקוס (בהתאם לגודל הכלב). 

תוספת של איברים פנימיים

אם הכלב סובל מעצירות, הוסיפו איברים פנימיים לתזונה שלו – ביחוד כבד. זה יהיה יעיל במיוחד אם הוא לא רגיל אליהם (אז אל תגזימו). אם אתם כבר מאכילים תזונה נאה על בסיס קבוע, הוסיפו עוד עד שהעצירות חולפת. אתם יכולים גם לנסות תוסף איברים במידה ואיברים טריים מגעילים אותכם.

שמנים עשביים לחותניים

דרך נוספת להקל על עצירות הכלב היא לתת עשבי מרפא העוזרים להגביר את יצור הריר ויצור חומר דמוי ג'ל הנקרא רירית. יחד, הם עוזרים להניע את הצואה מהמעי הגס של הכלב. צמחי מרפא פופולריים כוללים:

שורש המרשמלו - שורש המרשמלו עוזר להפחית דלקות, להרגיע את מערכת העיכול וללחלח את הקרום הרירי. זה מועיל במיוחד אם יש ריר בצואה של הכלב. ההרבליסטית ריטה הוגן ממליצה להשתמש בכמוסות ג'לטין של שורש מרשמלו (גודל 00) למשך יומיים עד שלושה. קפסולות בינוניות מכילות 500-700 מ"ג. 

  • כלבים קטנים - ½ כמוסה (אפשר לשבור אותה ולחלק את האבקה)
  • כלבים בינוניים - כמוסה אחת, פעמיים ביום
  • כלבים גדולים - 2 כמוסות בבוקר, אחת בערב
  • כלבים גדולים במיוחד - 2 כמוסות, פעמיים ביום

 שורש מרשמלו אפשר להזמין מפה. https://www.amazon.com/Natures-Way-Marshmallow-Root-Capsules/dp/B001E10JKU

פלנטיין (Plantain)- זרעי וקליפות הפלנטיין מהווים מקור טוב לסיבים. פלנטיין מפחית דלקות וכאבים ועוזר בסילוק פסולת. עדיף להשתמש בתמיסה. תנו לכלב 20 טיפות לכל 7 קילו ממשקל גופו 3 פעמים מידי יום. אם הכלב רגיש לתמיסה או שיש לו מחלה אוטואימונית, דללו את התמיסה ב30-מ"ל מים.

ניתן להשיג דרך iHerb. תקלידו Plantain Tincture או באתר evitamins.

Chickweed - זהו חומר משלשל עדין מאוד המסייע להרגעת מערכת העיכול. הצמח הזה עוזר ללחלח את המעי הגס ומקרר את הרקמה כדי להרגיע אותו. השתמשו בו בצורת תמיסה ופעלו לפי אותן הוראות כמו הפלנטיין: 20 טיפות לכל 7 קילו ממשקל הכלב. אתם יכולים גם אותו לדלל ב-30מ"ל מים אם יהיה קל יותר לתת לכלב בדרך זו. את התמיסה אפשר גם להזמין מאתר evitamins. 

אולמוס רוברה (Slippery Elm) - פועלת כמו שורש מרשמלו על ידי הרגעת ולחלוח מערכת העיכול. תנו לכלב כפית אבקה לכל 4.5 קילו ממשקל הכלב. 

זרעי פשתן - פשתן הוא מקור מצוין לסיבים ויוצר ריר לסיכה של המעי הגס. טחנו את זרעי הפשתן ותנו לכלב כפית לכל 9 קילו ממשקל גופו.

הקפידו על שתיה ופעילות גופנית

ודאו שלכלב יש גישה למים מזוקקים והוצאת אנרגיה לפחות פעמיים ביום. הליכה, ריצה, משחקי תפוס יניעו את הצ'י ואת כל האיברים החיוניים, וימריצו את תנועת המעיים. הוצאת הכלב לאחר האכילה תיצור את השגרה הבריאה שהמעי הגס אוהב. יש כלבים שחייבים לאכול לפני שיש להם צואה.

השתמשו בתכשיר משלשל טבעי

אם אף אחת מהאפשרויות שלעיל לא עבדה עבורכם, אולי הגיע הזמן להציג חומר משלשל טבעי קל. החדשות הטובות הן שאתם עדיין יכולים להימנע ממשלשלים פרמצבטיים של כלבים. יש הרבה דרכים טבעיות להמריץ את המעיים.

אלוורה - אלוורה מסייעת לשרירים להתכווץ ומסככת את מערכת העיכול. בנוסף היא בעלת תכולת מים גבוהה המוסיפה לחות לצואה של הכלב. השתמשו בג'ל שהוא Food Grade או במיץ אלוורה המיוצרים מהחלק הפנימי של העלה. הוסיפו למזון של הכלב עד ¼ כפית לכל 4.5 קילו ממשקל הכלב. אם אתם קונים עלים טריים או משתמשים בעלים הגדלים בבית, הקפידו להימנע מהחומר הצהוב שנמצא בחלק הפנימי של העלה הנקרא לטקס. הוא משמש בדרך כלל למשלשלים עבור בני אדם אך הוא רעיל מאוד לכלבים. עלי אלוורה נשמרים במקרר למשך 3 ימים.

חומץ תפוחים - יש הסבורים שחומץ תפוחים יכול להגביר את ההתכווצויות של המעי הגס על מנת להעביר את הפסולת החוצה. חומץ תפוחים הוא גם פרוביוטי, שתומך בבריאות מערכת העיכול. (אדבר יותר על פרוביוטיקה כשאדבר על מניעת עצירות.) אם אתם משתמשים בחומץ תפוחים, תמיד מהלו אותו עם מים בכמות שווה או הוסיפו לאוכל של הכלב. לעולם אל תיתנו את זה ישר. המינון הוא בהתאם למשקל הכלב: 

  • עד 6 קילו - 1 כפית
  • 7 עד 15 קילו .- 2 כפיות
  • 16 עד 38 ק- 1 כף

עוד שימושים לחומץ תפוחים.

בחרו חומר משלשל טבעי חזק יותר

אם שום דבר אחר לא עבד, אולי הגיע הזמן לפתרון חזק יותר. למרות שזה טבעי, עליכם להשתמש באפשרויות אלו רק כאשר הדבר נחוץ בהחלט ובהנחיית וטרינר הוליסטי. שאלו את הוטרינר לגבי המינון הנכון לכלבכם. 

Senna - סנה יכולה להיות יעילה מאוד אך שימוש לא נכון יכול להוביל לשלשול. שימוש ארוך טווח יכול גם להוביל לתלות. אתם לא צריכים להשתמש בסנה אם אתם חושדים בחסימת מעיים או אם לכלב יש סימפטומים של אי נוחות בבטן.

Cascara Sagrada - אסור להשתמש בחומר משלשל זה לעצירות אצל כלבות מניקות. האם יכולה להעביר את החומר הזה לגורים דרך החלב. לאפשרויות בטוחות לכלבות הרות, המשיכו לקרוא. 

Turkey Rhubarb - צמח זה משמש בדרך כלל לבעיות עיכול כולל עצירות. זהו פתרון לטווח קצר ויכול לגרום לשלשולים והתכווצויות.

עצירות והומאופתיה 

במידה ולכלב יש עצירויות תכופות אבל עדיין מדובר בעצירות אקוטית, הרמדי הטובה ביותר היא NUX VOMICA. הכלב יעשה ניסיונות תכופים מלווים במאמץ רב לייצר קקי קטן, קשה ולא שלם. כלבים אלה בדרך כלל חרדים, עצבניים וסובלים מקור. לעתים קרובות יש להם עוויתות בקיבה שיהיה קשה להבחין בהם, והם לא ירצו לאכול. הם ירגישו בחילה ואתם תדעו זאת כיוון שהם יסגרו ויפתחו את הפה ברעש במיוחד לפני אכילה או שתיה, או אפילו יריירו. לכלב ה- NUX VOMICA תהיה עצירות לאחר אכילת מזון לא מתאים או יותר מדי מזון, או בעקבות תגובה שלילית לתרופה. מצבם חמור יותר מוקדם בבוקר, ובמזג אוויר קר עם רוחות, כשהם בלתי מכוסים. רעש ואפילו מגע יכול להחמיר את מצבם. 

לעצירות כרונית קיימות תרופות הומאופתיות אחרות.

אפשרויות בטוחות לכלבות בהריון 

אם יש לכם כלבה בהריון, חשוב במיוחד להתרחק ממשלשלים. משלשלים פועלים על ידי הגברת התנועה במערכת העיכול. וזה יכול להלחיץ את העוברים ואת איברי הרבייה. במידה והכלבה ההרה סובלת מעצירות, התמקדו אך ורק בסיכוך מערכת העיכול בעזרת:

  • שורש מרשמלו
  • זרעי פשתן
  • Chickweed

 מדוע אסור להשתמש בחלב כתכשיר משלשל

חלק מבעלי הכלבים משתמשים בחלב לטיפול בעצירות. השיטה הזו "עובדת" מכיוון שרוב הכלבים אינם סובלים לקטוז ... ולכן הוא גורם להפרעות עיכול ושלשולים. אבל, הוא יכול גם להוביל לבעיות גדולות יותר, ולכן עדיף לא להשתמש בחלב כתרופה לעצירות של הכלב. 

עצירות כרונית בכלבים 

עצירות הינה בעיה עיכול נפוצה אצל כלבים אך היא בדרך כלל אקוטית. כלומר היא נמשכת זמן קצר ולרוב נגרמת על ידי שינוי בתזונה או בשגרה. עצירות כרונית היא חיה אחרת לגמרי. היא יכולה להימשך לפרקי זמן ארוכים, אפילו לאורך שנים. עצירות כרונית נגרמת לרוב כתוצאה מתפקודי כבד לקויים או מגודש בכבד. כאשר הכבד אינו פועל כראוי, ייצור מיצי המרה מואט. מרה היא חלק חשוב במערכת סילוק הפסולת. אם אין מספיק מיצי מרה או שהם סמיכים מדי, שומן יצטבר ויאט את מערכת העיכול, מה שמגדיל את הסיכוי לעצירות. (אחד מתפקידי המרה הוא לפרק שומנים). לעצירות כרונית הנובעת מבעיות בכבד, הוטרינר ההוליסטי שלך עשוי לרשום: 

  • גדילן מצוי (Milk Thistle)
  • כּוּרכּוּם
  • אומגה 3

אלה יסייעו להגן על הכבד כדי לסייע לתפקודו התקין. בעיות דומות יכולות להתרחש אם כיס המרה או צינורות המרה נחסמים. מערכת העיכול לא תקבל את כל הדרוש לה כדי לפרק מזון בצורה תקינה ותתרחש עצירות. במקרים אלה תוכלו לנסות צמחי מרפא כמו שורש שן הארי (Dandelion Root) או ענבי אורגון (Oregon Grapes). הם משפרים את הייצור וההובלה של המרה כדי לדחוף צואה מחוץ לגוף.

כיצד למנוע עצירות בכלבים

מכיוון שעצירות יכולה לבוא וללכת, חשוב לדעת כיצד למנוע אותה. השלב החשוב ביותר הוא לוודא שהכלב לא אוכל מה שהוא לא צריך. אבל, אני יודעת שזה קל יותר לומר מאשר לעשות (במיוחד עם כלבים ערמומיים יותר). אז הנה עוד כמה טיפים. 

האכילו מזון נא 

מזון נא קל יותר על מערכת העיכול ועוזר להפחית דלקת וגירוי. הוא גם מלא בויטמינים וחומרים מזינים טבעיים שהכלב שלכם צריך כדי להישאר בריא. תזונה נאה תסייע לוודא שהמערכות שלו פועלות כראוי. 

קשורים: החלטתי לעבור לאוכל חי, כיצד מתחילים?

האכילו פירות וירקות

פירות וירקות הולכים יד ביד עם תזונה גולמית אבל גם אם אתם לא יכולים לאפשר תזונה גולמית מסיבה זו או אחרת, אפשר להוסיף פירות וירקות לארוחה. למה? כי הם מלאים בסיבים, המסייעים בוויסות תנועות המעיים.

הוסיפו אנזימי עיכול

אנזימי עיכול מסייעים בפירוק המזון. הם חשובים מכיוון שמזון שאינו מתעכל יכול לגרום לחסימות ועצירות. אנזימי עיכול גם עוזרים לכלב לספוג יותר חומרים מזינים מהמזון שלו. אנזימי עיכול חשובים במיוחד אם הכלב שלכם אוכל מזון מעובד. הסיבה לכך היא שאנזימי העיכול נהרסים בחימום. אם הכלב שלך אוכל מזון גולמי, הוא יקבל את האנזימים שלו באופן טבעי. אבל בוסטר לא יכול להזיק, במיוחד אם הכלב מזדקן. 

הוסיפו פרביוטיקה ופרוביוטיקה

פרה ופרוביוטיקה עוזרים לשפר מערכת העיכול של הכלב ולשמור על בריאותו. פרוביוטיקה הם חיידקים בריאים שעושים את דרכם אל המעי הגס של הכלב שלכם. שם הם מתסיסים פרביוטיקה (סיבים מסיסים שאינם מתעכלים) ומייצרים יתרונות בריאותיים. 

בעת בחירת תוסף פרוביוטי, בחרו אחד עם מגוון זנים ולפחות 30 ביליון Colony Forming Units (CFU). אם אתם משתמשים בפרוביוטיקה שהיא soil-based, אתם צריכים רק 1-2 זנים ופחות מביליון CFU. אם אתם משתמשים בתוסף פרוביוטי, אתם יכולים למצוא גם תוספות פרביוטיקה. לחלופין, אתם יכולים להשתמש במזונות פרביוטיים כמו פטריות, פירות יער ודבש. 

לסיכום, הפרעות במערכת העיכול הן שכיחות בקרב כלבים בין אם זה עצירות, שלשולים או בעיה אחרת במעיים שלהם. החדשות הטובות הן שיש דרכים טבעיות למנוע ולנהל אותן. אז לפני שאתם פונים לתרופות קונבנציונאליות, נסו כמה מהתרופות הטבעיות הבטוחות והיעילות שצויינו בפוסט.


מקורות: Dogs Naturally

Dr. Dee Blanco, DVM

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.